2010. augusztus 16., hétfő

"Spagetti" cukkiniből, olaszos raguval

A cukkiniből készített "áltészta", már nagyon régen izgatta a fantáziámat - hiszen rengeteg lowcarb oldalon megtalálható valamilyen formában, - de mellette nagyon szkeptikus is voltam. Úgy gondoltam, hogy a tésztát képtelenség helyettesíteni, és ennek se füle se farka... végül belevágtam és nem bántam meg, mert istenien finom lett...

Igaz, hogy nem tésztaszerű az íze, de a sűrű, fűszeres szósz és a sajt nagyon jól megy a párolt (még kissé roppanós) cukkinihez, az illúzió is megvan, ahogy a ragu alaposan bevonja a zöldségcsíkokat és ahogy a puha, de rugalmas "tésztát a villámra tekerem... tényleg, mintha... Már most a kedvencem...
Ahogy én készítettem el (2 adag):

A 30 dkg cukkinit V-gyaluval hosszú vékony csíkokra vágtam, majd 2-3 evőkanál olivaolajon pár perc alatt megpároltam Kevés só, és csipet oregánó ment rá. A cukkini egyébként sem kemény, és vigyázzunk, hogy ne essen szét, elég, ha kissé megpuhulnak a csíkok.

A 20 dkg darált húsból egy nagyon kevés reszelt hagymával és fokhagymával, fúszerpaprikával és pár evőkanál paradicsompürével (csak óvatosan, mert elég magas a szénhidráttartalma), valamint olaszos fűszerekkel készítettem egy ragut. A cukkinit összekevertem ezzel a sűrű szósszal, és sajttal megszórtam - ahogy egy igazi tésztát :)

20-25 g reszelt sajttal 1 adagban van:
- cca 380 Kcal
- 28 g fehérje
- 21 g zsír
- 15 g CH és 2,2g rost, azaz
- 12,8 g netto ch (de legalább egy kiadós adag...)

Kiváló alternatívája az olaszos tésztának, emelett könnyű, egészséges, finom és persze lowcarb :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails