2010. augusztus 5., csütörtök

Meggyes mákos süti - szénhidrátszegényen

A meggyes-mákos süteményt normál változatban is nagyon szeretem (a családomnak gyakran sütök), ezért nagyon megörültem, amikor a hoxa.hu egyik fórumában olvastam ennek egy lowcarb változatát. (Sajnos anno csak a receptet másoltam ki, a fórum pedig több száz oldalas, már nem találtam meg a forrást. Ha bárki úgy gondolja, hogy övé a recept, írjon nekem és belinkelem az eredeti leírást) Egyébként a hoxa.hu lowcarb receptgyűjteménye és az egyes fórumokon fellelhető receptek is nagyon jók. Köszönet nekik :) 

Minimálisan ismét változtattam az eredeti receptem: csak azért, hogy magasabb legyen a rost-tartalma a mandula felét darált lenmaggal helyettesítettem.
Hozzávalók:
- 100 g vaj
- 3 db tojás
- 130 g darált mák
- 50 g darált (héjas) mandula
- 50 g darált lenmag
- 20 g folyékony édesítőszer (vagy 200g cukornak megfelelő cukorpótló)
- 5 g sütőpor
- 1 citrom reszelt héja, és végül
- 100 g magozott és összevágott (min 4 felé) meggy, esetleg egy pici rum (ez nincs a ch számtásban)

Összeállítás: pont, mint egy átlagos kevert sütit: a nedves hozzávalókat és száraz hozzávalókat külön jól össze kell keverni, majd elvegyíteni őket. (ez után már rögtön sütni kell, ne hagyjuk állni) 175 fokon 25-30 perc alatt megsül.

Én 24 felé vágom, (csinos kis kockák lesznek), ekkor 1 db-ban van:
- 92 kcal
- 3,5 g fehérje
- 8,5 g zsír
- 3,2 g Ch és 1,6 rost, tehát
- 1,6 g netto CH

Egy tízóraira vagy uzsihoz 2 db simán belefér, laktató és finom. (igyunk hozzá sok folyadékot, hogy a rostok is kellően érvényesülni tudjanak) Mivel 24 db nem fogy 2 nap alatt, fagyasszuk le a többit, mert sajnos megromlik a hűtőben is.

1 megjegyzés:

  1. Szia!

    A mandula lisztet lehet valami mással helyetesiteni? Iszonyatosan drágának találom az árát.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails