2010. augusztus 20., péntek

Édes szezámos holdacskák

Vegyes fogadtatása volt a családban ennek  a teasüteménynek, de nekem nagyon ízlett. Érdekes, porhanyós -omlós- az állaga, az íze pedig a sok szezámmagtól és mandulától igazán különleges, a kókuszreszelék pedig csak hab a tortán..:) Egy régi Stahl műsorban láttam az eredeti receptet, azt próbáltam alacsonyabb szénhidrát-tartalmúvá varázsolni... Sajnos voltak tényleg kevésbé jól sikerült változatok (pl. a szójalisztet ki kellett iktatnom, mert a szezámmaggal együtt nagyon fura íze lett..), de úgy gondolom végül egészen jó lett a végeredmény.

AkiK szeretik a pirított szezámmag intenzív ízét, azoknak érdemes kipróbálni!

A hozzávalók:
- 100 g pirított szezámmag
- 40 g darált (héjas)mandula
- 10 g szójafehérje izolátum
- 5 g kukoricakeményítő*
- 1 csipet citomhéj és egy kevés vanilia aroma**
- 8 ml (úgy 80 g cukornak megfelelő) édesítő 
- 60 g vaj
és
- 15 g finomra darált kókuszreszelék (porcukor helyett ebbe lehet forgatni)

Elkészítés:
A szezámmagot megpirítjuk, majd ledaráljuk (én a darált mandulával együtt őröltem finomra). Hozzákeverjük a szójafehérjét és a kukoricakeményítőt, a citromhéjat, majd hozzáadjuk a felolvasztott vajat és édesítőt (+ az aromát). A masszát kézzel egy gombóccá tudjuk összegyúrni, és ha úgy érezzük, hogy nagyon lágy, 10 percig a hűtőben pihentethetjük. 20 kis gombócból kiflit formázunk és 175 fokon 15 perc alatt megsütjük. Hagyjuk teljesen kihűlni, mert különben nagyon törik. (Kávédarálón) finomra darált kókuszreszelékben forgassuk meg.

* talán furcsán hangzik keményítő egy lowcarb receptben, de az állagához fontosnak tartottam, és utánaszámoltam, hogy darabonként 0,25 g jut belőle, ami 0,22 g-mal növeli 1 db szénhidráttartalmát. Szerintem ez belefér.
** az eredeti recept rózsavízzel ízesítette a sütit

Tehát 1 db-ban van körülbelül:
- 68 kcal
- 1,6 g fehérje
- 6,5 g zsír
- 1,1 g szénhidrát, és 0,5 g rost, azaz
- 0,6 g nettto ch

Elég kiadósak, tömények a holdacskák, így 1-2 darab pont elég egy csésze teához vagy kávéhoz.

!! A holdacskák nagyon törékenyek! Egy erősebb "fogástól" szétmorzsolódhatnak, de ha óvatosan bánunk vele, akkor csak a szánkban esik szét:) Az íze és a ch tartalma miatt így is megéri elkészíteni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails